CNG News

Aktuality

18.10.2018 Bonett vybudoval v Ostravě nejsilnější CNG stanici ve střední Evropě

S kapacitou téměř 3500 m3 za hodinu, čtyřmi extrémně výkonnými nemazanými kompresory o příkonu téměř 1 MW a zásobníky na 2500 m3 se jedná o nejsilnější plnicí stanici jak v České republice, tak i ve střední Evropě.

5.9.2018 Bonett uvedl do provozu plnící stanici v Mělníce

Další plnící stanici CNG pro veřejnost otevřel Bonett v Mělníce. Stanice je umístěna na ulici Bezručova hned vedle autobusového nádraží a je k dispozici jak pro autobusy, tak i pro širokou veřejnost.

1.7.2018 Bonett otevřel plnící stanici CNG ve Slavkově u Brna

Další plnící stanici CNG, již 33. v pořadí, otevřel Bonett na Jižní Moravě ve Slavkově u Brna. Stanice je umístěna v rámci areálu čerpací stanice PHM Tenryu a je v provozu NON-STOP. Motoristé se tak mohou těšit, že naplní nejen CNG, ale budou moci využít kompletní služby myčky, shopu a občerstvení, které je v rámci nabídky čerpací stanice.   

6.6.2018 Bonett postavil pro Dopravní podnik města Děčína velkou plnicí stanici CNG

S kapacitou téměř 800 m3 za hodinu a zásobníky na 5000 m3 se jedná o jednu z největších plnicích stanic v České republice, která bude obsluhovat 21 nových plynových autobusů MAN. Sloužit ale bude i veřejnosti. Bonett se stal generálním dodavatelem celé plnicí stanice CNG.

8.2.2018 Bonett se již potřetí za sebou stal největším prodejcem CNG v ČR

Bonett se potřetí za sebou stal největším prodejcem CNG pro dopravu v České republice. V roce 2017 prodal rekordních více než 9 milionů m3, čímž si meziročně polepšil o 20 %. Může se také pochlubit nejširší sítí vlastních plnicích stanic, kterých provozuje 32.

Zobraz vše

Volkswagen Golf TGI s pohonem na CNG již v dubnu v ČR

Volkswagen Golf TGI s pohonem na CNG již v dubnu v ČRVozidla spalující namísto benzínu či nafty ekologičtější a ekonomicky výhodnější zemní plyn (CNG) budou přicházet v následujících měsících pod novým označením TGI

„EcoFuel“ je mrtev, ať žije „TGI BlueMotion“. Prvním zástupcem se štítkem TGI na zádi bude dlouho očekávaný CNG Golf sedmé generace. Vzhledem k tomu, že se jedná o auto třídy nejčastěji obsazované do vozových parků firem, dá se předpokládat zvýšený zájem podnikatelů, kteří často po třech až pěti letech vozy obměňují. Golf TGI by tedy mohl v budoucnu výrazně oživit trh s CNG ojetinami.

Na co se tedy můžeme v budoucnosti těšit? Golf TGI bude mít jako první z CNG řady VW plnohodnotnou 50l nádrž na benzín, která poskytne vozu se spotřebou 5,3 l sama o sobě dojezd 940 km a umlčí tak všechny notorické stěžovatele na řídkou síť plnicích stanic. V režimu CNG vůz dokáže při spotřebě cca 3,5 kg na sto kilometrů urazit vzdálenost asi 420 km. Celkový dojezd? 1360 km!

Pohon zajišťuje přeplňovaný agregát 1,4 TSI s maximálním výkonem 81 kW/110 koní, se kterou vůz dosáhne stovky za 10,7 sekundy. Maximální rychlost šplhá do výšin v našich končinách již nebezpečných, a sice 194 km/h.

Asi nejdůležitějším sdělením s úst zástupce automobilky je fakt, že by se nový Golf TGI měl objevit již v průběhu dubna tohoto roku, tedy za pár týdnů. V průběhu podzimu potom přijde verze kombi označovaná jako Golf TGI Variant a příští rok přifouknutý plynový Golf MPV!

S přihlédnutím k parametrům a nákladům na palivo, které se hravě vtěsnají pod hranici 1 Kč/km věstíme Golfu TGI slušnou budoucnost. Nezbývá než doufat, že VW zvolí rozumnou cenovou politiku, která nebude bránit masivnímu rozšíření TGI v České republice. Příplatek za CNG by mohl činit odhadem 50 – 60 000 Kč oproti benzínové verzi, což by se v praxi mohlo vrátit za rok intenzivního užívání.

Zdroj: tisková konference VW

30.3.2013