CNG News

Aktuality

18.10.2018 Bonett vybudoval v Ostravě nejsilnější CNG stanici ve střední Evropě

S kapacitou téměř 3500 m3 za hodinu, čtyřmi extrémně výkonnými nemazanými kompresory o příkonu téměř 1 MW a zásobníky na 2500 m3 se jedná o nejsilnější plnicí stanici jak v České republice, tak i ve střední Evropě.

5.9.2018 Bonett uvedl do provozu plnící stanici v Mělníce

Další plnící stanici CNG pro veřejnost otevřel Bonett v Mělníce. Stanice je umístěna na ulici Bezručova hned vedle autobusového nádraží a je k dispozici jak pro autobusy, tak i pro širokou veřejnost.

1.7.2018 Bonett otevřel plnící stanici CNG ve Slavkově u Brna

Další plnící stanici CNG, již 33. v pořadí, otevřel Bonett na Jižní Moravě ve Slavkově u Brna. Stanice je umístěna v rámci areálu čerpací stanice PHM Tenryu a je v provozu NON-STOP. Motoristé se tak mohou těšit, že naplní nejen CNG, ale budou moci využít kompletní služby myčky, shopu a občerstvení, které je v rámci nabídky čerpací stanice.   

6.6.2018 Bonett postavil pro Dopravní podnik města Děčína velkou plnicí stanici CNG

S kapacitou téměř 800 m3 za hodinu a zásobníky na 5000 m3 se jedná o jednu z největších plnicích stanic v České republice, která bude obsluhovat 21 nových plynových autobusů MAN. Sloužit ale bude i veřejnosti. Bonett se stal generálním dodavatelem celé plnicí stanice CNG.

8.2.2018 Bonett se již potřetí za sebou stal největším prodejcem CNG v ČR

Bonett se potřetí za sebou stal největším prodejcem CNG pro dopravu v České republice. V roce 2017 prodal rekordních více než 9 milionů m3, čímž si meziročně polepšil o 20 %. Může se také pochlubit nejširší sítí vlastních plnicích stanic, kterých provozuje 32.

Zobraz vše

TEST: Škoda Octavia 1,0 TSI 85 kW – skutečná spotřeba

Octavii asi není třeba dlouze představovat. Škoda Octavia velmi oblíbená jako rodinné auto a stejně často se používá ve firmách. Toto je ale moje první svezení s Octavií po faceliftu. Posouzení designu, který vyvolal silné emoce a byl často kritizován, nechám na Vás. Ale uvnitř je velmi příjemnou změnou například nový infotainment, který umožňuje zrcadlení mobilního telefonu. Pozitivně hodnotím i LED světlomety, které jsou ale samozřejmě za příplatek. Nejvíce mě ale zajímá to, co je pod kapotou – nový přeplňovaný tříválec 1,0 TSI s výkonem 85 kW. Bude na naloženou Octavii stačit? Jaká bude spotřeba při větším zatížení?

 

Tříválec 1,0 TSI 85 kW není vůbec špatný ani pro Octavii

Už od prvních metrů mě ale tříválec začíná překvapovat. A musím uznat že příjemně. Závodník to samozřejmě není, ale dynamika je srovnatelná s 1,4 TSI G-tec, se kterou mám už opravdu hodně zkušeností. Tříválcový zvuk sice nemám rád, ale při klidné jízdě není příliš patrný, motor o sobě dá vědět až při větším sešlápnutí plynu a to zejména ve vyšších otáčkách. Kromě zmíněného zvuku pak jsou cítit větší vibrace, než u čtyřválce, ale při mém stylu jízdy to nenastává často, takže mě to netrápí. Co je ale ještě zajímavější, je spotřeba.

Plně zatížená Škoda Octavia 1,0 TSI 85 kW

Rodinná dovolená v Krkonoších je ideální zátěžový test. Obsazení sice není plné, dva dospělí a jedno batole, ale zato je v kufru kočárek a spousta zavazadel, která jsou i na sedčkách. O to větší překvapení je, když po cestě z Prahy do Benecka, která vede více než z poloviny po dálnici, kde většinou držím maximálně povolenou rychlost, a následně po okreskách stoupá do mnohem do vyšší nadmořské polohy, ukazuje palubní počítač krásných 5,1 l/100 km. Při výletech v místním kopcovitém terénu si pak řekne o něco více, ale pořád to není nic hrozného. Takže i roli rodinného auta zvládá Octavia 1,0 TSI dobře.

Octavia 1,0 TSI je úsporná hlavně na běžných a rychlostních silnicích mimo město

Pokud jde o dílčí spotřeby, je Octavia 1,0 TSI nejúspornější při jízdě ustálenou rychlostí cca do 110 km/h. Na běžných silnicích mimo město si podle palubního počítače řekne jen trochu přes 3 a půl litru a na rychlostní silnici to je pouze o necelý litr víc. Na dálnici už si ale řekne o více než 5 a půl litru. Ve městě to překvapivě bylo necelých 5 litrů, na čemž se ale projevilo i štěstí na dopravní situaci. Ostatně o prázdninách, kdy test probíhal, bývá v Praze menší provoz.

Spotřeba dieselů roste, u benzíňáků klesá, což motor 1,0 TSI dokazuje

Z mých zkušeností vyplývá, že zatímco u moderních dieselů s přísnějšími emisními normami reálná spotřeba spíše stoupá, u benzínových motorů je tomu naopak, což motor 1,0 TSI dokazuje. Skutečná spotřeba v testu vyšla na 5,57 l/100 km. Nůžky mezi dieselem a benzínem se tak svírají a zatímco v této výkonové kategorii bych naftovou šestnáctistovku doporučil jen na dlouhé dálniční trasy, benzínový litrový tříválec je výborná volba na krátké trasy ale i dálnici zvládá relativně úsporně. Jako univerzální řešení sice vidím verzi G-tec, tedy na CNG, která je nejúspornější i nejekologičtější jak ve městě tak na dálnici, ale pokud zemní plyn z nějakého důvodu nechcete nebo nemůžete mít (například kvůli parkování v podzemních garážích), pak Octavia s motorem 1,0 TSI je pro většinu řidičů dobrá volba.

 

 

 

Zdroj: usporne.info

14.11.2017
Škoda Octavia Škoda Octavia Škoda Octavia Škoda Octavia