CNG News

Aktuality

31.10.2017 Bonett otevřel plnící stanici u letiště Václava Havla

Další v pořadí již 31. plnící stanici CNG otevřel Bonett u pražského letiště Václava Havla. Stanice se nachází u čerpací stanice Go Parking a je v provozu NON-STOP.

10.10.2017 Bonett otevřel plnící stanici v Brně a na D1

Bonett otevřel dvě nové plnící stanice na Jižní Moravě. První stanici mohou využívat návštěvníci prodejny MAKRO v Brně v Kaštanové ulici poblíž křížení dálnic D1 a D2. Druhá plnicí stanice se nachází na 207. kilometru dálnice D1 směrem na Ostravu u známého motorestu vedle čerpací stanice OMV na Rohlence.

7.6.2017 Bonett otevřel první plnicí stanici CNG vybudovanou s řetězcem MAKRO.

V Čestlicích Bonett otevřel první plnicí stanici CNG vybudovanou ve spolupráci s velkoobchodním řetězcem MAKRO. Během letošního roku bude zprovozněno dalších šest plniček na dalších pobočkách. Celý projekt zahrnující celkem deset stanic by měl být realizován do dvou let.

20.1.2017 Bonett otevřel plnící stanici v Hodoníně

Druhou plnící stanici v roce 2017 otevřel Bonett pro veřejnost v Hodoníně. Plnící stanice je umístěna v rámci ČS SHELL na ulici Brněnská v Hodoníně a zákazníkům je k dispozici NON-STOP.

Zobraz vše

Stát dál podpoří řidiče s auty na plyn či elektřinu

Česká republika hodlá i nadále podporovat řidiče, kteří si koupí ekologičtější automobil s pohonem na stlačený zemní plyn (CNG), vodík či elektřinu.

Už teď se na alternativní pohony uplatňuje jen nepatrná spotřební daň. Ve výsledku tak motoristé jezdí  daleko levněji.
Daňová úleva pro alternativní pohony by přitom měla fungovat i po roce 2020. Na včerejším setkání Českého plynárenského svazu (ČPS) to uvedl náměstek ministra průmyslu Eduard Muřický.
Vláda na začátku prázdnin potvrdila takzvaný Národní akční plán čisté mobility. Například u CNG se počítá s vybudováním sítě 300 plnicích stanic po celé ČR, dnes jich je 154. „Plán počítá i se zvýhodněnou sazbou spotřební daně pro CNG i po roce 2020. Její zachování považujeme za klíčové pro dlouhodobé snižování emisí v dopravě,“ říká Muřický.

http://www.cng4you.cz/cs/images/content/news/graf-1.jpg

 

Na litr nafty je spotřební daň přibližně 11 korun, na litr benzínu skoro 13 korun. U CNG je to na kubík asi 1,4 koruny. Česko se podle Muřického nechce vydat „slovenskou cestou“. Naši východní sousedé v roce 2011 sazby spotřební daně zvedli  a výsledkem je třetinový propad prodeje aut na CNG.
V Česku se naopak čisté mobilitě daří. Například každý čtvrtý autobus, který se u nás prodá, je už na stlačený zemní plyn. Dohromady u nás jezdí sice „jen“ 18 tisíc aut na CNG, ale meziroční nárůsty prodeje byly v uplynulých dvou letech 30 až 40 procent.  Auta s alternativním pohonem by měla v budoucnu tvořit až čtvrtinu motoparku veřejné správy.
Podle Michala Vojtíška z Fakulty strojní ČVUT v Praze, který je autorem studie o emisích aut na plynový pohon, mají například CNG  auta jedenáctkrát lepší výsledky při měření oxidu dusíku než auta na naftu a proti benzínovým autům vypouštějí méně částic.

 

Zdroj: denik.cz

13.7.2017