Vítěznou posádkou soutěže ECONOMY RUN 2019 se stala v kategorii CNG dvojice Radek Pecák a Klára Pecáková, která trať dlouhou 332,8 kilometru urazila za 5 hodin a 59 minut. Se zcela sériovým vozem ŠKODA CITIGO G-TEC dosáhli průměrné spotřeby CNG pouhých 2,24 kg/100 km, čemuž odpovídají emise CO2 61,38 g/km. Kompaktní CITIGO, jezdící na zemní plyn, uspělo i v loňském ročníku a prokázalo, že mini vozy s ekologickým spalovacím motorem dokáží zajistit velmi levný provoz, nízkou spotřebu a minimální emise.
Mezi posádkami s vozy poháněnými tradičními palivy si nejlépe vedla dvojice Jan Horák a Radek Bednář startující s modelem ŠKODA OCTAVIA první generace s motorem 1,9 TDI, která do cíle dojela s průměrnou spotřebou 3,00 l nafty na 100 km. Vítězi mezi benzinovými automobily se stali Štěpán Zvěřina a Jakub Filip, jejichž výsledek s vozem ŠKODA CITIGO 1,0 MPI činil 3,01 l benzinu na 100 km.
V letošním, již 38. ročníku tradiční soutěže v úsporné jízdě, rozhodovaly o vítězích velmi malé rozdíly, které jsou důkazem nejen dobré přípravy posádek, ale také potvrzením toho, že vozy značky ŠKODA jsou hospodárné.
Trať vedoucí po různých typech veřejných komunikací přivedla soutěžící i do závodu ŠKODA AUTO ve Vrchlabí, kde se vyrábějí jedny z nejmodernějších a současně nejúspornějších automatických převodovek v dnešní produkci: DQ 200.
ŠKODA AUTO letos představila nový vůz na CNG, model SCALA G-TEC s úsporným litrovým motorem a celkovým jízdním dosahem, dle předběžných měření, kolem 630 km. Automobilka v minulém týdnu v Kvasinách zahájila výrobu prvních sériových vozů s plug-in hybridním pohonem pod označením ŠKODA SUPERB iV.
Zdroj:cngplus.cz