CNG News

Aktuality

7.6.2017 Bonett otevřel první plnicí stanici CNG vybudovanou s řetězcem MAKRO.

V Čestlicích Bonett otevřel první plnicí stanici CNG vybudovanou ve spolupráci s velkoobchodním řetězcem MAKRO. Během letošního roku bude zprovozněno dalších šest plniček na dalších pobočkách. Celý projekt zahrnující celkem deset stanic by měl být realizován do dvou let.

20.1.2017 Bonett otevřel plnící stanici v Hodoníně

Druhou plnící stanici v roce 2017 otevřel Bonett pro veřejnost v Hodoníně. Plnící stanice je umístěna v rámci ČS SHELL na ulici Brněnská v Hodoníně a zákazníkům je k dispozici NON-STOP.

10.1.2017 Bonett otevřel první plnící stanici v roce 2017

V Turnově byla na přelomu roku otevřena nová plnící stanice CNG. Bonett tak celkem provozuje v největší síť v ČR o celkovém počtu již 24 CNG stanic.

15.12.2016 BONETT otevřel novou plnicí stanici v Havlíčkově Brodu

Bonett v krátkém časovém horizontu otevřel další plnicí stanici CNG v Havlíčkově Brodu, kterou mohou využívat nejen osobní auta, ale také autobusy a nákladní vozy. Aktuálně má v portfoliu 23 stanic a chystá další. Do konce příštího roku chce mít Bonett až 40 stanic. Více v tiskové zrávě v sekci CNG news.

28.11.2016 Nová plnící stanice CNG v Plzni

Nová rychloplnící stanice CNG byla uvedena do provozu v západočeské metropoli Plzni. Plnící stanice je umístěna na ulici Slovanská alej a řidičům je k dispozici NON-STOP. Pro zákazníky je zde připraven samoobslužný tankomat se širokou škálou plateb a výkon 200 m3/h zajistí velmi rychlé plnění vozidel.

Ke konci roku Bonett dokončí novou stanici v Havlíčkově Brodu, kde budou moci řidiči tankovat CNG přímo na čerpací stanici OMV, dále potom v Hodoníně bude otevřena plnička Bonett u ČS Shell.

Zobraz vše

Přichází šrotovné? Ministerstvo chce nalákat řidiče na alternativní paliva

Ministerstvo průmyslu a obchodu chce navrhnout od roku 2018 zavedení příspěvku motoristům na vyřazení starých aut z provozu a na pořízení vozů na alternativní pohon. Chce tak přispět k omlazení tuzemského vozového parku, jehož průměrné stáří činí 14,9 roku. Peníze na příspěvek, jehož parametry však MPO zatím blíže nespecifikovalo, mají být čerpané ze Státního fondu životního prostředí. Resort životního prostředí je však proti. Návrhem se má v pondělí zabývat vláda.

Ministerstvo životního prostředí zároveň upozornilo na to, že vedle příspěvku na likvidaci aut, u kterých budou majitelé motivování právě finanční kompenzací, se ročně vyřazují desítky tisíc starých vozů i bez kompenzace, a i ty bude nutné do čerpání příspěvku zahrnout.

Již dříve se uvažovalo o tom, že by lidi k nákupu nového auta motivovalo takzvané šrotovné, tedy příspěvek na nový vůz při vyřazení starého. To však v Česku na rozdíl od okolních zemí nikdy nebylo zavedeno. Stát naopak vybírá poplatek při registraci vozidel, která neplní alespoň emisní normu Euro 3.

Návrh na zlepšení struktury vozového parku v České republice pro vládu obsahuje dalších šest opatření, která by mohla věkovou strukturu aut na tuzemských silnicích změnit k lepšímu. MPO chce mimo jiné přimět státní instituce k vyššímu využívání operativního leasingu, které by podle něho vedlo ke zvýšení obrátky relativně mladých ojetin na trhu. Zároveň si od tohoto kroku slibuje úspory na pořízení nových referentských vozů v řádu až statisíců korun.

Úřadů se týká i zavedení příspěvku na nákup aut s alternativní pohonem, kdy na každý elektromobil dostane veřejná správa 150 tisíc korun, na nákup hybridu 100 tisíc korun a na auto s pohonem na CNG 50 tisíc korun. Program by se měl rozjet již letos. Státní správa by navíc podle návrhu MPO měla od roku 2018 pořizovat v rámci pravidelné obměny vozidel polovinu aut v rámci veřejných zakázek na alternativní pohon.

Při nákupu nových aut by měl systém bonusů a malusů v rámci registrace motivovat motoristy k nákupu vozidel s nízkými emisemi skleníkových plynů. Bonus při registraci by se navíc mohl zvýšit při předložení dokladu o ekologické likvidaci starého vozidla. Součástí navrhovaných opatření MPO je také analýza současných forem zpoplatnění a zdanění vozidel, tedy například silniční daně, dálničních známek nebo mýta.

Materiál uvádí, že například zavedení silniční daně pro všechny osobní i lehké užitkové vozy by znamenalo roční příjem fondu dopravy nejméně 4,5 miliardy korun. Dalším opatřením je zavádění nízkoemisních zón v centrech měst, kam budou mít vjezd jen vozy plnící emisní limity.

Počet osobních aut v registru vozidel letos za pololetí podle údajů Svazu dovozců automobilů vzrostl o 116 tisíc na 5,275 milionu. Proti konci roku 2015 se zvýšilo i stáří vozidel ze 14,3 na 14,9 roku.


Zdroj: ČTK

8.9.2016