CNG News

Aktuality

18.10.2018 Bonett vybudoval v Ostravě nejsilnější CNG stanici ve střední Evropě

S kapacitou téměř 3500 m3 za hodinu, čtyřmi extrémně výkonnými nemazanými kompresory o příkonu téměř 1 MW a zásobníky na 2500 m3 se jedná o nejsilnější plnicí stanici jak v České republice, tak i ve střední Evropě.

5.9.2018 Bonett uvedl do provozu plnící stanici v Mělníce

Další plnící stanici CNG pro veřejnost otevřel Bonett v Mělníce. Stanice je umístěna na ulici Bezručova hned vedle autobusového nádraží a je k dispozici jak pro autobusy, tak i pro širokou veřejnost.

1.7.2018 Bonett otevřel plnící stanici CNG ve Slavkově u Brna

Další plnící stanici CNG, již 33. v pořadí, otevřel Bonett na Jižní Moravě ve Slavkově u Brna. Stanice je umístěna v rámci areálu čerpací stanice PHM Tenryu a je v provozu NON-STOP. Motoristé se tak mohou těšit, že naplní nejen CNG, ale budou moci využít kompletní služby myčky, shopu a občerstvení, které je v rámci nabídky čerpací stanice.   

6.6.2018 Bonett postavil pro Dopravní podnik města Děčína velkou plnicí stanici CNG

S kapacitou téměř 800 m3 za hodinu a zásobníky na 5000 m3 se jedná o jednu z největších plnicích stanic v České republice, která bude obsluhovat 21 nových plynových autobusů MAN. Sloužit ale bude i veřejnosti. Bonett se stal generálním dodavatelem celé plnicí stanice CNG.

8.2.2018 Bonett se již potřetí za sebou stal největším prodejcem CNG v ČR

Bonett se potřetí za sebou stal největším prodejcem CNG pro dopravu v České republice. V roce 2017 prodal rekordních více než 9 milionů m3, čímž si meziročně polepšil o 20 %. Může se také pochlubit nejširší sítí vlastních plnicích stanic, kterých provozuje 32.

Zobraz vše

Praha uvažuje o zavedení nízkoemisních zón

Praha uvažuje o zavedení nízkoemisních zón, které by regulovaly vjezd do města pro automobily, které nesplňují určité limity na obsah škodlivin ve výfukových plynech. Kvůli zónám také vznikla pracovní skupina, která má jejich zavedení prověřit.

Zóny, které omezují vjezd neekologickým vozidlům, fungují například v Berlíně. Podle Miroslav Šuta z Centra pro životní prostředí a zdraví se tím v německé metropoli podařilo snížit znečištění ovzduší jemnými prachovými částicemi a oxidy dusíku.


V Praze v současnosti existují zóny zákazu vjezdu nákladních automobilů nad 3,5 tuny, šest tun a autobusů. Výjimky pro vjezd do těchto zón magistrát uděluje jen vozidlům, které splňují emisní normu euro 2. Od ledna příštího roku se norma zpřísňuje na euro 4.


Regulace vjezdu těžkých nákladních automobilů byla v Praze postupně zaváděna od začátku 60. let. Z historického jádra se regulace postupně rozšířila i na území Prahy 4 a Prahy 5.

K zavedení nízkoemisních zón Prahu už dříve kvůli smogu vyzývali zástupci Strany zelených. V pracovní skupině nyní zasedli zástupci magistrátu, Útvaru rozvoje hlavního města, technické správy komunikací a odborníci z oblasti životního prostředí a dopravy. Předsedou komise je radní pro životní prostředí Radek Lohynský (ODS). „První úkol, který z dnešního jednání pracovní skupiny vzešel, je vypracovat analýzu proveditelnosti zřízení nízkoemisních zón v Praze. Je třeba odpovědně posoudit, zda a jaký přínos by případné zavedení těchto zón mělo,“ uvedl Lohynský.

Loni v létě přitom už pokus o zavedení podobných zón v Česku proběhl. Návrh, se kterým přišla skupina moravskoslezských poslanců a podpořil ho i ministr životního prostředí Tomáš Chalupa, však prezident Václav Klaus vetoval. Podle Klause by takový zákon životnímu prostředí nepomohl, naopak by zvýšil míru regulace podnikání a vytvořil prostor pro korupci.

 

Zdroj: www.e15.cz

8.2.2013