CNG News

Aktuality

31.10.2017 Bonett otevřel plnící stanici u letiště Václava Havla

Další v pořadí již 31. plnící stanici CNG otevřel Bonett u pražského letiště Václava Havla. Stanice se nachází u čerpací stanice Go Parking a je v provozu NON-STOP.

10.10.2017 Bonett otevřel plnící stanici v Brně a na D1

Bonett otevřel dvě nové plnící stanice na Jižní Moravě. První stanici mohou využívat návštěvníci prodejny MAKRO v Brně v Kaštanové ulici poblíž křížení dálnic D1 a D2. Druhá plnicí stanice se nachází na 207. kilometru dálnice D1 směrem na Ostravu u známého motorestu vedle čerpací stanice OMV na Rohlence.

7.6.2017 Bonett otevřel první plnicí stanici CNG vybudovanou s řetězcem MAKRO.

V Čestlicích Bonett otevřel první plnicí stanici CNG vybudovanou ve spolupráci s velkoobchodním řetězcem MAKRO. Během letošního roku bude zprovozněno dalších šest plniček na dalších pobočkách. Celý projekt zahrnující celkem deset stanic by měl být realizován do dvou let.

20.1.2017 Bonett otevřel plnící stanici v Hodoníně

Druhou plnící stanici v roce 2017 otevřel Bonett pro veřejnost v Hodoníně. Plnící stanice je umístěna v rámci ČS SHELL na ulici Brněnská v Hodoníně a zákazníkům je k dispozici NON-STOP.

Zobraz vše

Praha uvažuje o zavedení nízkoemisních zón

Praha uvažuje o zavedení nízkoemisních zón, které by regulovaly vjezd do města pro automobily, které nesplňují určité limity na obsah škodlivin ve výfukových plynech. Kvůli zónám také vznikla pracovní skupina, která má jejich zavedení prověřit.

Zóny, které omezují vjezd neekologickým vozidlům, fungují například v Berlíně. Podle Miroslav Šuta z Centra pro životní prostředí a zdraví se tím v německé metropoli podařilo snížit znečištění ovzduší jemnými prachovými částicemi a oxidy dusíku.


V Praze v současnosti existují zóny zákazu vjezdu nákladních automobilů nad 3,5 tuny, šest tun a autobusů. Výjimky pro vjezd do těchto zón magistrát uděluje jen vozidlům, které splňují emisní normu euro 2. Od ledna příštího roku se norma zpřísňuje na euro 4.


Regulace vjezdu těžkých nákladních automobilů byla v Praze postupně zaváděna od začátku 60. let. Z historického jádra se regulace postupně rozšířila i na území Prahy 4 a Prahy 5.

K zavedení nízkoemisních zón Prahu už dříve kvůli smogu vyzývali zástupci Strany zelených. V pracovní skupině nyní zasedli zástupci magistrátu, Útvaru rozvoje hlavního města, technické správy komunikací a odborníci z oblasti životního prostředí a dopravy. Předsedou komise je radní pro životní prostředí Radek Lohynský (ODS). „První úkol, který z dnešního jednání pracovní skupiny vzešel, je vypracovat analýzu proveditelnosti zřízení nízkoemisních zón v Praze. Je třeba odpovědně posoudit, zda a jaký přínos by případné zavedení těchto zón mělo,“ uvedl Lohynský.

Loni v létě přitom už pokus o zavedení podobných zón v Česku proběhl. Návrh, se kterým přišla skupina moravskoslezských poslanců a podpořil ho i ministr životního prostředí Tomáš Chalupa, však prezident Václav Klaus vetoval. Podle Klause by takový zákon životnímu prostředí nepomohl, naopak by zvýšil míru regulace podnikání a vytvořil prostor pro korupci.

 

Zdroj: www.e15.cz

8.2.2013