CNG News

Aktuality

18.10.2018 Bonett vybudoval v Ostravě nejsilnější CNG stanici ve střední Evropě

S kapacitou téměř 3500 m3 za hodinu, čtyřmi extrémně výkonnými nemazanými kompresory o příkonu téměř 1 MW a zásobníky na 2500 m3 se jedná o nejsilnější plnicí stanici jak v České republice, tak i ve střední Evropě.

5.9.2018 Bonett uvedl do provozu plnící stanici v Mělníce

Další plnící stanici CNG pro veřejnost otevřel Bonett v Mělníce. Stanice je umístěna na ulici Bezručova hned vedle autobusového nádraží a je k dispozici jak pro autobusy, tak i pro širokou veřejnost.

1.7.2018 Bonett otevřel plnící stanici CNG ve Slavkově u Brna

Další plnící stanici CNG, již 33. v pořadí, otevřel Bonett na Jižní Moravě ve Slavkově u Brna. Stanice je umístěna v rámci areálu čerpací stanice PHM Tenryu a je v provozu NON-STOP. Motoristé se tak mohou těšit, že naplní nejen CNG, ale budou moci využít kompletní služby myčky, shopu a občerstvení, které je v rámci nabídky čerpací stanice.   

6.6.2018 Bonett postavil pro Dopravní podnik města Děčína velkou plnicí stanici CNG

S kapacitou téměř 800 m3 za hodinu a zásobníky na 5000 m3 se jedná o jednu z největších plnicích stanic v České republice, která bude obsluhovat 21 nových plynových autobusů MAN. Sloužit ale bude i veřejnosti. Bonett se stal generálním dodavatelem celé plnicí stanice CNG.

8.2.2018 Bonett se již potřetí za sebou stal největším prodejcem CNG v ČR

Bonett se potřetí za sebou stal největším prodejcem CNG pro dopravu v České republice. V roce 2017 prodal rekordních více než 9 milionů m3, čímž si meziročně polepšil o 20 %. Může se také pochlubit nejširší sítí vlastních plnicích stanic, kterých provozuje 32.

Zobraz vše

Od 1.1. 2019 nebudou nákladní automobily na CNG platit mýtné v Německu

Výrobci nákladních vozidel s pohonem na zemní plyn stlačený CNG nebo zkapalněný LNG mají radost z nového zákona v Německu, který osvobodil od placení mýty nákladní vozidla nad 7,5 t opatřená plynovým pohonem. Nulová sazba zatím platí do konce roku 2020.

Nejširší portfolio vozidel na zemní plyn má značka Iveco. T oto zvýhodnění spolu s v Německu dotacemi na koupi vozů s pohonem na zemní plyn, odsouhlasenými v červenci (12 000 eur na vozy LNG a 8 000 eur na vozy CNG), ještě zvýrazňuje finanční přínos těchto trvale udržitelných nákladních vozů pro německé dopravce, kteří tak ušetří od 9,3 do 18,7 centů na kilometr v závislosti na hmotnostní třídě.

Iveco stojí v čele s kompletní nabídkou vozů na CNG a LNG, od lehkého užitkového vozu Daily NP až po první nákladní vůz Stralis NP pro dálkovou dopravu, který v sobě spojuje výkon a komfort s ekologickými a ekonomickými výhodami zemního plynu a autonomií až 1600 km. Nulová sazba mýta se však týká modelů Eurocargo s motorem o výkonu 151 kW, Stralis X-Way a dálkového tahače Stralis NP ve třech výkonových úrovních 243, 294 a 338 kW. Tyto vozy mají veškeré ekologické přednosti zemního plynu, nejčistšího fosilního paliva: generují o 90 % méně NO2, o 99 % méně polétavého prachu než jejich vznětová obdoba.

Vozidla s pohonem na zemní plyn budou zvýhodněna stejně jako vozy na elektřinu a budou se jich týkat pouze poplatky na infrastrukturu a za hluk.

Vozy na zemní plyn mají zároveň výhodu extrémně tichého provozu. Technologie Iveco Natural Power, využívající Ottův cyklus, dosahuje nižší hlučnosti než dieselové vozy a nabízí tak dopravcům konkurenční výhodu pro městskou a noční dopravu.

Pierre Lahutte, prezident značky Iveco, prohlásil: "Necelý měsíc poté, co Iveco na veletrhu IAA 2018 Hannover vstoupilo do historie s bezdieselovým stánkem, který demonstroval schopnost značky nabízet vozy na elektrický pohon, CNG a LNG, schválil německý parlament osvobození nákladních vozů na CNG a LNG od dálničního mýta. Již v červnu byly odsouhlaseny také dotace na koupi těchto vozů. Německo leží na křižovatce evropské logistiky, proto tyto rozhodné kroky německého parlamentu zásadně urychlí rozmach pohonu na zemní plyn na celém kontinentu a významně ovlivní evropskou nákladní dopravu. Slavnostně otevíráme v Bolzanu novou plnicí stanici LNG na Brennerské dálnici, která spojuje Itálii, Rakousko a Německo, a společnosti Fercam, přednímu nákladnímu dopravci v Itálii a Německu, jsme dodali první nákladní vůz na LNG."

Zdroj: Anopress IT, www.axelspringer.cz

15.12.2018