CNG News

Aktuality

18.10.2018 Bonett vybudoval v Ostravě nejsilnější CNG stanici ve střední Evropě

S kapacitou téměř 3500 m3 za hodinu, čtyřmi extrémně výkonnými nemazanými kompresory o příkonu téměř 1 MW a zásobníky na 2500 m3 se jedná o nejsilnější plnicí stanici jak v České republice, tak i ve střední Evropě.

5.9.2018 Bonett uvedl do provozu plnící stanici v Mělníce

Další plnící stanici CNG pro veřejnost otevřel Bonett v Mělníce. Stanice je umístěna na ulici Bezručova hned vedle autobusového nádraží a je k dispozici jak pro autobusy, tak i pro širokou veřejnost.

1.7.2018 Bonett otevřel plnící stanici CNG ve Slavkově u Brna

Další plnící stanici CNG, již 33. v pořadí, otevřel Bonett na Jižní Moravě ve Slavkově u Brna. Stanice je umístěna v rámci areálu čerpací stanice PHM Tenryu a je v provozu NON-STOP. Motoristé se tak mohou těšit, že naplní nejen CNG, ale budou moci využít kompletní služby myčky, shopu a občerstvení, které je v rámci nabídky čerpací stanice.   

6.6.2018 Bonett postavil pro Dopravní podnik města Děčína velkou plnicí stanici CNG

S kapacitou téměř 800 m3 za hodinu a zásobníky na 5000 m3 se jedná o jednu z největších plnicích stanic v České republice, která bude obsluhovat 21 nových plynových autobusů MAN. Sloužit ale bude i veřejnosti. Bonett se stal generálním dodavatelem celé plnicí stanice CNG.

8.2.2018 Bonett se již potřetí za sebou stal největším prodejcem CNG v ČR

Bonett se potřetí za sebou stal největším prodejcem CNG pro dopravu v České republice. V roce 2017 prodal rekordních více než 9 milionů m3, čímž si meziročně polepšil o 20 %. Může se také pochlubit nejširší sítí vlastních plnicích stanic, kterých provozuje 32.

Zobraz vše

Němci už nekupují diesely, prodejci bojují o přežití

Debata o budoucnosti dieselových motorů v Německu a jejich zákazu vjezdu do měst způsobila volných pád podílu naftových motorizací u soukromých zákazníků. Zatímco na začátku roku 2016 to bylo 32,2 procenta u nově přihlášených vozů, letos v červenci to je o deset procentních bodů méně a do konce roku by mohl podíl spadnout až na 19,9 procenta, odhadli pracovníci centra pro výzkum automobilového průmyslu CAR na univerzitě v Duisburg-Essen.


Němci přestali fakticky nakupovat nová auta s naftovými motorizacemi, napsal server deníku Welt s odkazem na studii německého Center Automotive Research (CAR), jež je součástí univerzity Duisburg-Essen.

Podíl nově přihlášených vozů s dieselovým motorem u soukromých zákazníků od ledna 2016 vytrvale klesá. Z loňských lednových 32,2 procenta se k červenci 2017 snížil o deset procentních bodů na 22,2 procenta.

Tento trend bude pokračovat i nadále, míní CAR. Do konce roku se má snížit podle expertů na německý automobilový trh na 19,9 procenta. „Nejistota soukromých zákazníků u osobních aut s dieselovým motorem je enormní,“ řekl šéf CAR Ferdinand Dudenhöffer. Na konci roku by tak mělo dojít meziročně k poklesu o jednu třetinu.

Pokles zájmu o naftové motory má další důsledky. Cena padá také u ojetých vozů. Zejména se to týká automobilů vyrobených mezi roky 2009 až 2014, kdy platila norma Euro 5.

Asociace německých prodejců aut ZDK (Zentralverband Deutsches Kraftfahrzeuggewerbe) uvedla, že její členové mají k dispozici 300 tisíc naftových aut, jež splňují limity Euro 5, ale jsou prakticky neprodejná. Jejich cena je v průměru 15 tisíc eur (391 tisíc) a jedná se o zboží v celkové hodnotě 4,5 miliardy eur (117 miliard korun).

„Tyto automobily jsou nyní jen těžko prodejné, protože u zákazníků panuje nejistota,“ řekl viceprezident ZDK Thomas Peckruhn. Je to proto, že nikdo nedokáže říct, zda a podle jakých pravidel budou moci jezdit automobily do německých měst (zatím se jedná o možnosti, že zákaz do měst se bude týkat všech naftových motorů vyjma těch, které splňují emisní normu Euro 6) od příštího roku.

„Potřebujeme jasný signál od politiků, jak to bude vypadat v následujících letech. Nejistota zákazníků stoupá s tím, jak se zvyšuje tlak na dieselová auta plnící normu Euro 5,“ dodal Peckruhn.

Tržní hodnota takových vozů klesá, 77,2 procenta prodejců aut přiznalo, že ceny naftových vozů už nyní padají. A 84,7 procenta dodalo, že nemají podporu výrobců vozů nebo jejich dovozců při prodeji naftových verzí automobilů. Vyplynulo to z internetového průzkumu asociace mezi 718 obchodníky všech značek, který se uskutečnil 22. srpna.

Průzkum o poklesu zájmu o dieselové motory v Německu vyšel v době, kdy startuje autosalon ve Frankfurtu na Mohanem. O jeho průběhu bude podrobně informovat server autobible.cz.

S klesajícím zájmem zákazníků o vozy s naftovými motory stoupají starosti výrobců, jak dosáhnout snižování emisí CO2, protože vznětové motory produkují o 15 procent méně oxidu uhličitého, než je tomu u zážehových variant.

 

Limity škodlivin
Norma Benzínové motory Naftové motory
Euro 5 1,00 CO g/km 0,50 CO g/km
Euro 6 1,00 CO g/km 0,50 CO g/km

 

S poklesem poptávky po dieselech navíc rostou náklady na jejich výrobu, upozornil Welt. „Ekonomika, ne technologie, zvyšuje náklady na výrobu dieselových aut,“ zdůraznil Dudenhöffer s tím, že krize naftových motorů na německém trhu bude ještě dlouho pokračovat.

 

Zdroj: euro.cz

12.9.2017