CNG News

Aktuality

7.6.2017 Bonett otevřel první plnicí stanici CNG vybudovanou s řetězcem MAKRO.

V Čestlicích Bonett otevřel první plnicí stanici CNG vybudovanou ve spolupráci s velkoobchodním řetězcem MAKRO. Během letošního roku bude zprovozněno dalších šest plniček na dalších pobočkách. Celý projekt zahrnující celkem deset stanic by měl být realizován do dvou let.

20.1.2017 Bonett otevřel plnící stanici v Hodoníně

Druhou plnící stanici v roce 2017 otevřel Bonett pro veřejnost v Hodoníně. Plnící stanice je umístěna v rámci ČS SHELL na ulici Brněnská v Hodoníně a zákazníkům je k dispozici NON-STOP.

10.1.2017 Bonett otevřel první plnící stanici v roce 2017

V Turnově byla na přelomu roku otevřena nová plnící stanice CNG. Bonett tak celkem provozuje v největší síť v ČR o celkovém počtu již 24 CNG stanic.

15.12.2016 BONETT otevřel novou plnicí stanici v Havlíčkově Brodu

Bonett v krátkém časovém horizontu otevřel další plnicí stanici CNG v Havlíčkově Brodu, kterou mohou využívat nejen osobní auta, ale také autobusy a nákladní vozy. Aktuálně má v portfoliu 23 stanic a chystá další. Do konce příštího roku chce mít Bonett až 40 stanic. Více v tiskové zrávě v sekci CNG news.

28.11.2016 Nová plnící stanice CNG v Plzni

Nová rychloplnící stanice CNG byla uvedena do provozu v západočeské metropoli Plzni. Plnící stanice je umístěna na ulici Slovanská alej a řidičům je k dispozici NON-STOP. Pro zákazníky je zde připraven samoobslužný tankomat se širokou škálou plateb a výkon 200 m3/h zajistí velmi rychlé plnění vozidel.

Ke konci roku Bonett dokončí novou stanici v Havlíčkově Brodu, kde budou moci řidiči tankovat CNG přímo na čerpací stanici OMV, dále potom v Hodoníně bude otevřena plnička Bonett u ČS Shell.

Zobraz vše

Nejoblíbenější alternativní palivo pro dopravu je nyní zemní plyn

Dnes jezdí na CNG v ČR již téměř 16 tisíc vozidel a stále přibývají. Sice 97 procent prodejů nových osobních vozidel u nás je stále na tradiční paliva, z alternativních vozidel se ale těch na palivo CNG prodává u nás dvakrát více než hybridních vozidel, téměř 20 krát více než elektromobilů a už 70 krát více než na plynné palivo LPG.

Za prvních 7 měsíců roku 2016 se registrovalo u nás už 1895 jen nových osobních a dodávkových CNG vozidel, to činí přibližně 1 procento ze všech nově registrovaných. Tento počet nezahrnuje nové CNG autobusy, komunální vozy, ojetá CNG vozidla atd. Letos se navíc chystá MŽP vypsat dotace pro kraje a obce na nákup až 2000 dalších CNG vozidel, jejich počet by se tak měl letos opět výrazně navýšit.

Při výběru nového vozu je trvale nejoblíbenějším alternativním palivem pro dopravu u nás stlačený zemní plyn (CNG). „I když 97 procent prodejů nových osobních vozidel jsou stále vozy na tradiční paliva, z alternativních vozidel se těch na palivo CNG prodává u nás dvakrát více než hybridních vozidel, téměř 20 krát více než elektromobilů a už 70 krát více než na palivo propan butan - LPG,“ říká Jiří Šimek z Českého plynárenského svazu (ČPS).

Nových vozidel osobních a dodávkových bylo prodáno u nás letos už téměř 2 tisíce, dále jsou to nové CNG autobusy, komunální vozy, přibývají i ojetá CNG vozidla atd. Odhad prodeje Octavií G-Tec na CNG automobilky ŠKODA Auto pro letošní rok je desetina ze všech prodejů Octavií v ČR. Zájem o vozy ŠKODA na CNG ale nemají jen fleetoví manažeři, v roce 2015 celkem 17 procent prodejů tvořili privátní klienti. Řidiči mají k dispozici 124 veřejných CNG stanic.

„Ne všichni vědí, že první vozidla na světě byla poháněná plynem, nikoli benzínem nebo naftou, a až koncem 19. století kapalná paliva nad plynem zvítězila. Doufejme, že ve 21. století převládnou alternativní paliva nad těmi tradičními,“ „Dnes již jezdí v ČR téměř 16 tisíc CNG vozidel, z toho odhadem asi 3 až 4 tisíce v Praze,“ dodává Jiří Šimek z ČPS.

„CNG má nejširší spektrum použití, žádné jiné alternativní palivo takové využití nemá,“ řekl Matthias Maedge, generální sekretář NGVA Europe, na letošní mezinárodní konferenci Perspektivy rozvoje a využití CNG a LNG v dopravě v Praze. Dnes zemní plyn využívají nejen automobily a autobusy, ale i motorky, traktory, rolby, vysokozdvižné vozíky, lokomotivy, lodě aj. Dokonce v roce 1988 byla snaha o využití zkapalněného zemní plynu jako paliva i v letecké dopravě (Tupolev Tu-155).

Výrazně se v posledním roce zvýšil zájem i o zkapalněný zemní plyn (LNG). Vznikl projekt tzv. Modrých koridorů, nabízejících síť LNG stanic pro těžká vozidla po celé Evropě. Evropský projekt LNG Blue Corridor je také prvním LNG projektem podporovaným Evropskou komisí (v rámci 7. rámce). Je pětiletý (2013 – 2018) a dosavadní výsledky jsou velmi povzbudivé. V Evropě už jezdí asi 1500 kamionů, které mohou tankovat LNG u asi 80 LNG stanic.


Zdroj: cngplus.cz

28.8.2016