CNG News

Aktuality

18.10.2018 Bonett vybudoval v Ostravě nejsilnější CNG stanici ve střední Evropě

S kapacitou téměř 3500 m3 za hodinu, čtyřmi extrémně výkonnými nemazanými kompresory o příkonu téměř 1 MW a zásobníky na 2500 m3 se jedná o nejsilnější plnicí stanici jak v České republice, tak i ve střední Evropě.

5.9.2018 Bonett uvedl do provozu plnící stanici v Mělníce

Další plnící stanici CNG pro veřejnost otevřel Bonett v Mělníce. Stanice je umístěna na ulici Bezručova hned vedle autobusového nádraží a je k dispozici jak pro autobusy, tak i pro širokou veřejnost.

1.7.2018 Bonett otevřel plnící stanici CNG ve Slavkově u Brna

Další plnící stanici CNG, již 33. v pořadí, otevřel Bonett na Jižní Moravě ve Slavkově u Brna. Stanice je umístěna v rámci areálu čerpací stanice PHM Tenryu a je v provozu NON-STOP. Motoristé se tak mohou těšit, že naplní nejen CNG, ale budou moci využít kompletní služby myčky, shopu a občerstvení, které je v rámci nabídky čerpací stanice.   

6.6.2018 Bonett postavil pro Dopravní podnik města Děčína velkou plnicí stanici CNG

S kapacitou téměř 800 m3 za hodinu a zásobníky na 5000 m3 se jedná o jednu z největších plnicích stanic v České republice, která bude obsluhovat 21 nových plynových autobusů MAN. Sloužit ale bude i veřejnosti. Bonett se stal generálním dodavatelem celé plnicí stanice CNG.

8.2.2018 Bonett se již potřetí za sebou stal největším prodejcem CNG v ČR

Bonett se potřetí za sebou stal největším prodejcem CNG pro dopravu v České republice. V roce 2017 prodal rekordních více než 9 milionů m3, čímž si meziročně polepšil o 20 %. Může se také pochlubit nejširší sítí vlastních plnicích stanic, kterých provozuje 32.

Zobraz vše

Leon na CNG dostal nový motor 1.5 TGI Evo

SEAT nabízí od začátku letošního roku zdokonalenou verzi oblíbeného modelu Leon s pohonem na stlačený zemní plyn. SEAT Leon TGI Evo má pod kapotou nový motor TGI 1,5 litru. Dojezd mimořádně ekologického modelu prodlužují tři palivové nádrže na CNG.


Nový Leon TGI Evo, vyráběný v závodě SEAT v Martorellu, navazuje na úspěchy modelů Leon TGI a Leon ST TGI a zároveň přináší zdokonalenou techniku pohonu na CNG, která ještě lépe splňuje požadavky zákazníků, a přispěje tak k dalšímu rozšíření vozidel s tímto alternativním pohonem. SEAT je lídrem trendu, který směřuje k vozidlům na CNG. Od ledna nabídku rozšiřují nové modely Leon TGI Evo a Leon ST TGI Evo.


Obě verze modelu Leon TGI Evo pohání vyspělý čtyřválec 1,5 litru s přeplňováním turbodmychadlem a přímým vstřikováním. Konstrukčním základem inovativní poháněcí jednotky je zážehový motor TSI stejného zdvihového objemu. Varianta na CNG disponuje vyspělým systémem stop-start, nejnovější generací výfukového turbodmychadla s variabilní geometrií rozváděcích lopatek a spalovacím procesem, který využívá výhody Millerova cyklu. Výsledkem je maximální hospodárnost ve spojení s vynikajícími výkonovými parametry.

Nově zkonstruované vnitřní komponenty motoru jsou přizpůsobeny požadavkům provozu na CNG. Písty s upravenými dny dostaly povrchovou úpravu s obsahem chromu a niklu, vyztužená sedla ventilů jsou odolnější vůči opotřebení a nové umístění ventilů optimalizuje proudění směsi do centrální části spalovacího prostoru.

Leon TGI Evo dosahuje nejvyššího výkonu 130 k při 5000 min-1– o 20 k více než předchůdce se zdvihovým objemem 1,4 litru – a maximálního točivého momentu
200 N.m mezi 1400 a 4000 min-1. Zákazníci mají na výběr šestistupňovou mechanickou převodovku nebo sedmistupňovou dvouspojkovou převodovku.

Stejně jako ostatní modely na CNG z produktové řady SEAT používá i Leon TGI Evo benzin pouze jako alternativní palivo po vyprázdnění palivových nádrží na CNG. SEAT Leon TGI Evo má však nyní tři palivové nádrže na zemní plyn s větší celkovou kapacitou CNG. Dvě ze tří nádrží na CNG mají přitom inovativní lehkou konstrukci z kompozitu vyztuženého uhlíkovými vlákny. Se zásobou 17,7 kg stlačeného zemního plynu má Leon TGI Evo dojezd 500 km v režimu na CNG. Automatický přechod na spalování benzinu prodlouží dojezd o 150 km.

Leon TGI Evo nabízí čistější emise, a ještě výhodnější poměr cena/výkon. V porovnání s ostatními palivy umožňuje CNG výrazně hospodárnější provoz. V 1 kg CNG je obsaženo stejné množství energie jako ve 2 litrech LPG, 1,3 litru nafty nebo 1,5 litru benzinu.

SEAT se zaměřuje na stlačený zemní plyn, protože se jedná o osvědčenou technologii, která uspokojí požadavky širokých vrstev zákazníků. SEAT je evropská značka s nejrozsáhlejší produktovou řadou vozidel na CNG, prodávaných v mnoha zemích, včetně Španělska, Německa, Itálie a České republiky. SEAT tím významně přispívá ke snižování emisí CO2a NOx. Výhodou pro zákazníky je kromě ekologických přínosů také citelná úspora nákladů na palivo. Doba doplňování paliva i náklady na pořízení vozidla jsou přitom podobné jako u automobilů na naftu nebo benzin.

Leon TGI Evo se bude dodávat nejen ve výbavových liniích Reference a Style, ale také se stupni výbavy FR a Xcellence. Na českém trhu lze nový model SEAT Leon TGI Evo objednávat od začátku ledna 2019, a to v obou karosářských verzích. Pětidveřový hatchback s výbavou Reference stojí 471 900 Kč včetně 5leté záruky s omezením na 100 000 km. Cena rodinného kombi Leon ST TGI Evo Reference byla stanovena na 501 900 Kč včetně 5leté záruky s omezením na 100 000 km.

SEAT tímto novým modelem rozšiřuje svou komplexní produktovou řadu vozidel na CNG, která se vyznačují nižšími emisemi a provozními náklady a současně nabízejí vyspělou techniku, vynikající provozní vlastnosti a elegantní vzhled.

 

SEAT Leon TGI Evo

Motor                        1.5 TGI Evo
Počet válců/ventilů     4/16
Zdvihový objem         1498 cm3
Vrtání/zdvih               74,5 mm/85,6 mm
Kompresní poměr       12,5:1
Max. výkon                130 k
Max. točivý moment   200 N.m
Nejvyšší rychlost        205 km/h, 199 km/h (DSG)

 

zdroj: Autobible.cz

8.2.2019