CNG News

Aktuality

7.6.2017 Bonett otevřel první plnicí stanici CNG vybudovanou s řetězcem MAKRO.

V Čestlicích Bonett otevřel první plnicí stanici CNG vybudovanou ve spolupráci s velkoobchodním řetězcem MAKRO. Během letošního roku bude zprovozněno dalších šest plniček na dalších pobočkách. Celý projekt zahrnující celkem deset stanic by měl být realizován do dvou let.

20.1.2017 Bonett otevřel plnící stanici v Hodoníně

Druhou plnící stanici v roce 2017 otevřel Bonett pro veřejnost v Hodoníně. Plnící stanice je umístěna v rámci ČS SHELL na ulici Brněnská v Hodoníně a zákazníkům je k dispozici NON-STOP.

10.1.2017 Bonett otevřel první plnící stanici v roce 2017

V Turnově byla na přelomu roku otevřena nová plnící stanice CNG. Bonett tak celkem provozuje v největší síť v ČR o celkovém počtu již 24 CNG stanic.

15.12.2016 BONETT otevřel novou plnicí stanici v Havlíčkově Brodu

Bonett v krátkém časovém horizontu otevřel další plnicí stanici CNG v Havlíčkově Brodu, kterou mohou využívat nejen osobní auta, ale také autobusy a nákladní vozy. Aktuálně má v portfoliu 23 stanic a chystá další. Do konce příštího roku chce mít Bonett až 40 stanic. Více v tiskové zrávě v sekci CNG news.

Zobraz vše

Evropská komise uvalila rekordní pokutu 2,9 miliardy eur za kartel. Výrobci kamionů společně zvyšovali ceny

•Výrobci nákladních vozů pokrývající téměř 100 procent evropského trhu vytvořili kartel, který se domluvil na zdržování zavádění nových technologií na snížení emisí a na postupném zvyšování cen.
•Jedná se o společnosti MAN, DAF, Daimler, Iveco a Volvo.
•Kvůli tomu tito výrobci dostanou pokutu přes 2,9 miliardy eur (asi 78 miliard korun). MAN vyvázl, protože celou věc nahlásil.
 

Evropská komise uvalila rekordní pokutu za vytváření kartelu. Evropští výrobci kamionů zaplatí celkem 2,9 miliardy eur (přes 78 miliard korun) pokutu za to, že zdržovali zavádění nových technologií na snížení emisí a dohodli se i na společném zvyšování cen. Novinářům to řekla eurokomisařka pro hospodářskou soutěž Margrethe Vestagerová.

Pokuta se netýká společnosti MAN, která věc oznámila. Dalším společnostem byla částka snížena, protože při vyšetřování spolupracovaly.

Kartel pokryl celý evropský trh

Na kartelu, tedy na porušování hospodářské soutěže za účelem vytěsnění konkurence a maximalizace zisku celého odvětví, se podílely společnosti MAN, DAF, Daimler, Iveco, Scania a Volvo, jehož součástí je i Renault Trucks. Zmíněných šest firem přitom pokrývá dohromady téměř sto procent evropského trhu.

"Všechny společnosti se na kartelu podílely přímo a během celé doby," píše se v dokumentech komise. Ta spustila vyšetřování na základě udání z firmy MAN, která teď díky tomu pokutě unikne. V roce 2011 podnikli evropští úředníci zátah ve zmíněných společnostech a Evropská komise spustila vyšetřování, které vedlo k obvinění všech hlavních výrobců kamionů v Evropě.

Komisi především udivilo, jak dlouho a systematicky společnosti spolupracovaly. Firmy se dohodly na časovém harmonogramu, podle kterého budou postupovat v zavádění nových technologií pro snižování emisí, především oxidu dusíku. Zároveň si určily, jakým tempem budou zavádění technologií promítat do vyšší ceny kamionů. Společnosti spolupracovaly 14 let, od roku 1997 do roku 2011.

Citlivá doba na švindly s emisemi

Obvinění z úmyslného zdržování opatření pro snižování emisí je v současnosti − po emisním skandálu Volkswagenu − ještě citlivější než před pěti lety, kdy komise vyšetřování spustila. Volkswagen, který vlastní mimo jiné i zmíněné výrobce nákladních vozů MAN a Scania, instaloval do osobních dieselových aut "šidítko", které upravovalo údaje o vypouštěných emisích.

Podvádění v této oblasti je choulostivé také proto, že oxid dusíku prokazatelně způsobuje dýchací problémy a poškozuje zdraví.

Kvůli rozsahu a délce trvání kartelu a citlivosti jeho dopadů bude komise nejspíše neoblomná. Dosud uložila největší pokutu ve výši 1,4 miliardy eur kartelu výrobců televizních a počítačových obrazovek v roce 2012. Vysoká se ale očekává také pokuta pro banky a instituce, které manipulovaly s mezibankovními úrokovými sazbami Libor a Euribor. Ta by mohla dosáhnout až necelých dvou miliard eur.

Hrozí další žaloby

K rekordní pokutě, kterou budou muset výrobci kamionů zaplatit, se mohou navíc přidat žaloby ze stran přepravních společností. Ty mohou firmy žalovat z umělého navyšování cen, za které musely kamiony nakupovat. Dopravních společností je přitom v Evropě kolem 600 tisíc a většina z nich jsou menší firmy.

K nim se mohou přidat také organizace na ochranu životního prostředí. Ty se už na společnosti vyrábějící kamiony chystají delší dobu. Kromě úmyslně pomalejšího omezování emisí oxidu dusíku společnosti podezřívají ze zdržování zavádění nových technologií i pro snižování spotřeby pohonných hmot a také emisí oxidu uhličitého. Podle dat Evropské komise z roku 2014 efektivita spotřeby pohonných hmot kamionů a nákladních aut od poloviny devadesátých let stagnuje. Podle odhadu se množství oxidu uhličitého, které produkuje nákladní automobilová doprava, mezi lety 1990 a 2010 zvýšilo o 36 procent.

 

zdroj: ČTK

19.7.2016