CNG News

Aktuality

7.6.2017 Bonett otevřel první plnicí stanici CNG vybudovanou s řetězcem MAKRO.

V Čestlicích Bonett otevřel první plnicí stanici CNG vybudovanou ve spolupráci s velkoobchodním řetězcem MAKRO. Během letošního roku bude zprovozněno dalších šest plniček na dalších pobočkách. Celý projekt zahrnující celkem deset stanic by měl být realizován do dvou let.

20.1.2017 Bonett otevřel plnící stanici v Hodoníně

Druhou plnící stanici v roce 2017 otevřel Bonett pro veřejnost v Hodoníně. Plnící stanice je umístěna v rámci ČS SHELL na ulici Brněnská v Hodoníně a zákazníkům je k dispozici NON-STOP.

10.1.2017 Bonett otevřel první plnící stanici v roce 2017

V Turnově byla na přelomu roku otevřena nová plnící stanice CNG. Bonett tak celkem provozuje v největší síť v ČR o celkovém počtu již 24 CNG stanic.

15.12.2016 BONETT otevřel novou plnicí stanici v Havlíčkově Brodu

Bonett v krátkém časovém horizontu otevřel další plnicí stanici CNG v Havlíčkově Brodu, kterou mohou využívat nejen osobní auta, ale také autobusy a nákladní vozy. Aktuálně má v portfoliu 23 stanic a chystá další. Do konce příštího roku chce mít Bonett až 40 stanic. Více v tiskové zrávě v sekci CNG news.

Zobraz vše

Dodávka Mercedes-Benz na CNG: S kompresorem

Stuttgartský výrobce používá pro spalování zemního plynu benzinovou osmnáctistovku M271. Podává slušný výkon 115 kW.

Mercedes-Benz nabízí v Česku model Sprinter s pohonem CNG v hmotnostní specifikaci 3,5 tuny. Pod označením 316 NGT najdeme vůz se dvěma rozvory 3665 a 4325 mm. Vzhledem k tlakovým nádobám na zemní plyn zůstává na užitečné zatížení 1294, resp. 1105 kg. To by mohlo stačit i pro toho, kdo by potřeboval značný nákladový prostor a volil střední či dokonce vysokou střechu.

Výhoda konstrukce čtyřválce s kompresorem spočívá v maximu točivého momentu 240 N.m při velmi nízkých otáčkách. Díky tomu lze se Sprinterem NGT jezdit ekonomicky a dosáhnout spotřeby kolem deseti kilogramů CNG na sto kilometrů. Výrobce uvádí kombinovanou žízeň 9,3 kg/100 km.

Tři nádrže pod podlahou jsou schopny pojmout 41 kg plynu, což představuje dojezd cca 400 km. Výrobce neomezoval velikost benzinové nádrže používané u zážehové verze, proto nedoporučujeme ji tankovat plnou. Pro startování a případný dojezd k plnicí stanici CNG stačí mít v nádrži deset dvacet litrů, aby řidič s sebou neustále a zbytečně nevozil dalších padesát či více litrů benzinu. Lepší je tuto hmotnost využít ve prospěch nákladu či mírného snížení spotřeby paliva.

Ukazatel stavu naplnění plynových nádrží je integrován do palubního počítače, nalézt lze velmi snadno. Ukazatel stavu paliva pod otáčkoměrem zůstal pro benzin. Na přístrojovém štítu lze však jednoznačně poznat, jaké palivo prochází přes vstřikovače. Po vyčerpání CNG dojde k automatickému přepnutí na benzin, ale jízda na toto palivo je proti CNG přibližně dvakrát dražší, tudíž je velmi vhodné hlídat stav zemního plynu. Nejjednodušší je po každém natankování vynulovat denní počítadlo a dle stylu jízdy i profilu cesty odhadnout dojezd na jedno plnění CNG.

Stejně jako u předchozího provedení Sprinteru NGT se plynové nádrže nacházejí v podvozku, takže nijak nezasahují do ložného prostoru. Omezení tedy není žádné, při současném počtu plnicích stanic CNG už ani dojezd 400 km nepůsobí zásadní potíže pro čerpání plynu.

Startování agregátu probíhá na benzin, již po mírném zahřátí se motor automaticky přepne na zemní plyn. Opakované starty s teplým motorem již probíhají přímo na CNG, což šetří spotřebu benzinu. Řidiči si pohon na zemní plyn mohou pochvalovat nejen díky nižší hlučnosti, ale také rychlému nástupu vyhřívání kabiny.

Zdroj: Auto.cz

9.8.2016