CNG News

Aktuality

7.6.2017 Bonett otevřel první plnicí stanici CNG vybudovanou s řetězcem MAKRO.

V Čestlicích Bonett otevřel první plnicí stanici CNG vybudovanou ve spolupráci s velkoobchodním řetězcem MAKRO. Během letošního roku bude zprovozněno dalších šest plniček na dalších pobočkách. Celý projekt zahrnující celkem deset stanic by měl být realizován do dvou let.

20.1.2017 Bonett otevřel plnící stanici v Hodoníně

Druhou plnící stanici v roce 2017 otevřel Bonett pro veřejnost v Hodoníně. Plnící stanice je umístěna v rámci ČS SHELL na ulici Brněnská v Hodoníně a zákazníkům je k dispozici NON-STOP.

10.1.2017 Bonett otevřel první plnící stanici v roce 2017

V Turnově byla na přelomu roku otevřena nová plnící stanice CNG. Bonett tak celkem provozuje v největší síť v ČR o celkovém počtu již 24 CNG stanic.

15.12.2016 BONETT otevřel novou plnicí stanici v Havlíčkově Brodu

Bonett v krátkém časovém horizontu otevřel další plnicí stanici CNG v Havlíčkově Brodu, kterou mohou využívat nejen osobní auta, ale také autobusy a nákladní vozy. Aktuálně má v portfoliu 23 stanic a chystá další. Do konce příštího roku chce mít Bonett až 40 stanic. Více v tiskové zrávě v sekci CNG news.

Zobraz vše

Auta v testu emisí zcela propadla. Normu Euro 6 splňuje v reálném provozu jenom desetina z nich

•Mezinárodní rada pro čistou dopravu přinesla první shrnutí výsledků o emisích aut.
•Skutečné znečištění životního prostředí je několikrát vyšší, než jsou oficiálně uváděné informace.
•Limit splnila jen desetina vozidel, včetně nových automobilů.

Do propuknutí aféry Dieselgate v září roku 2015 neprobíhala v Evropě žádná systematická testování emisí oxidu dusíku v reálném provozu. Skandál, který se týkal automobilky VW a nelegálního využívání systému, jenž uměle snižoval emise, ale vše změnil. Od té doby řada evropských státních agentur provedla několik testů reálných emisí vozidel. Závěry jsou velmi nelichotivé.

Mezinárodní rada pro čistou dopravu (ICCT) nyní přinesla první shrnutí těchto výsledků a potvrdila spekulace, že skutečné emise jsou několikrát vyšší než ty oficiálně uváděné.
 
ICCT sesbírala data celkem o 541 vozidlech, která formálně splňují emisní normy Euro 5 nebo Euro 6. Na testech se podílely také britské, francouzské i německé vlády. Výsledky bude brát v potaz Evropská unie při tvorbě dalších ekologických zákonů.

 

30 procent

činil rozdíl mezi emisemi oxidu uhličitého udávaného výrobcem a skutečně naměřenou hodnotou za běžného provozu.

 

"Jedná se o nejrozsáhlejší test dieselových vozidel podle norem Euro 5 a Euro 6 v reálném provozu," uvedl ředitel evropské divize ICCT Peter Mock. Studie obsahuje 145 nejpopulárnějších evropských modelů, přičemž na každý z nich připadalo několik testovaných aut.

"Výsledky, které potvrzují předchozí předpoklady, jsou založeny na velkém množství testů a umožňují shrnout, jak si vedou jednotliví autovýrobci," řekl Mock.

 

Měření emisí RDE


◼ Metoda měření RDE předpokládá testovací jízdu v rozmezí 90 a 120 minut, z toho po třetinách ve městě, v obci a na dálnici.

◼ Výhodou je méně standardizované prostředí, které by výrobce mohlo motivovat k seřizování motoru na danou metodiku.

◼ Problém RDE je různorodost počasí a provozu. Zvýšit emise může i mokrá vozovka.

 

Skutečné emise dieselových vozů v rámci Euro 5 překročily povolený limit 180 mg/km více než čtyřikrát. V normě Euro 6, kde je u dieselových aut povolený limit 80 mg/km, byla podle ICCT průměrná emise větší 4,5krát. Velké rozdíly v naměřených hodnotách jsou hlavně mezi vozy testovanými v normě Euro 6. Zatímco zhruba 10 procent vozů vyhlášku Euro 6 splnilo, některé ji překročily i dvanáctkrát.

Největší emise oxidu dusíku podle testů vypouštěly modely značky Renault-Nissan a Opel. Vůbec nejhůře dopadly Opel Insignia a Nissan Qashqai. Nejlépe si naopak vedly vozy BMW. Škodovky byly průměrné. Dobrý výsledek v porovnání s ostatními zaznamenala Škoda Superb v kategorii Euro 6, když její skutečné emise byly "pouze" 1,44 krát vyšší, než je povolená norma.

Všechna měření byla provedena za reálných podmínek a často vycházela z takzvané metodiky RDE, která se od letošního roku bude postupně prosazovat jako testovací norma. Většina měření byla uskutečněna pomocí mobilního měřicího zařízení PEMS, které se umísťuje do nákladového prostoru testovaného auta.

Další část testu se věnovala emisím oxidu uhličitého. Oproti číslům, která oficiálně prezentují automobilky, byly emise CO? u aut vyrobených mezi lety 2011 až 2015 ve skutečnosti o 30 procent vyšší. U novějších aut je rozdíl dokonce až 40 procent.

Zdroj: ihned.cz

5.9.2017