CNG News

Aktuality

18.10.2018 Bonett vybudoval v Ostravě nejsilnější CNG stanici ve střední Evropě

S kapacitou téměř 3500 m3 za hodinu, čtyřmi extrémně výkonnými nemazanými kompresory o příkonu téměř 1 MW a zásobníky na 2500 m3 se jedná o nejsilnější plnicí stanici jak v České republice, tak i ve střední Evropě.

5.9.2018 Bonett uvedl do provozu plnící stanici v Mělníce

Další plnící stanici CNG pro veřejnost otevřel Bonett v Mělníce. Stanice je umístěna na ulici Bezručova hned vedle autobusového nádraží a je k dispozici jak pro autobusy, tak i pro širokou veřejnost.

1.7.2018 Bonett otevřel plnící stanici CNG ve Slavkově u Brna

Další plnící stanici CNG, již 33. v pořadí, otevřel Bonett na Jižní Moravě ve Slavkově u Brna. Stanice je umístěna v rámci areálu čerpací stanice PHM Tenryu a je v provozu NON-STOP. Motoristé se tak mohou těšit, že naplní nejen CNG, ale budou moci využít kompletní služby myčky, shopu a občerstvení, které je v rámci nabídky čerpací stanice.   

6.6.2018 Bonett postavil pro Dopravní podnik města Děčína velkou plnicí stanici CNG

S kapacitou téměř 800 m3 za hodinu a zásobníky na 5000 m3 se jedná o jednu z největších plnicích stanic v České republice, která bude obsluhovat 21 nových plynových autobusů MAN. Sloužit ale bude i veřejnosti. Bonett se stal generálním dodavatelem celé plnicí stanice CNG.

8.2.2018 Bonett se již potřetí za sebou stal největším prodejcem CNG v ČR

Bonett se potřetí za sebou stal největším prodejcem CNG pro dopravu v České republice. V roce 2017 prodal rekordních více než 9 milionů m3, čímž si meziročně polepšil o 20 %. Může se také pochlubit nejširší sítí vlastních plnicích stanic, kterých provozuje 32.

Zobraz vše

Auta v testu emisí zcela propadla. Normu Euro 6 splňuje v reálném provozu jenom desetina z nich

•Mezinárodní rada pro čistou dopravu přinesla první shrnutí výsledků o emisích aut.
•Skutečné znečištění životního prostředí je několikrát vyšší, než jsou oficiálně uváděné informace.
•Limit splnila jen desetina vozidel, včetně nových automobilů.

Do propuknutí aféry Dieselgate v září roku 2015 neprobíhala v Evropě žádná systematická testování emisí oxidu dusíku v reálném provozu. Skandál, který se týkal automobilky VW a nelegálního využívání systému, jenž uměle snižoval emise, ale vše změnil. Od té doby řada evropských státních agentur provedla několik testů reálných emisí vozidel. Závěry jsou velmi nelichotivé.

Mezinárodní rada pro čistou dopravu (ICCT) nyní přinesla první shrnutí těchto výsledků a potvrdila spekulace, že skutečné emise jsou několikrát vyšší než ty oficiálně uváděné.
 
ICCT sesbírala data celkem o 541 vozidlech, která formálně splňují emisní normy Euro 5 nebo Euro 6. Na testech se podílely také britské, francouzské i německé vlády. Výsledky bude brát v potaz Evropská unie při tvorbě dalších ekologických zákonů.

 

30 procent

činil rozdíl mezi emisemi oxidu uhličitého udávaného výrobcem a skutečně naměřenou hodnotou za běžného provozu.

 

"Jedná se o nejrozsáhlejší test dieselových vozidel podle norem Euro 5 a Euro 6 v reálném provozu," uvedl ředitel evropské divize ICCT Peter Mock. Studie obsahuje 145 nejpopulárnějších evropských modelů, přičemž na každý z nich připadalo několik testovaných aut.

"Výsledky, které potvrzují předchozí předpoklady, jsou založeny na velkém množství testů a umožňují shrnout, jak si vedou jednotliví autovýrobci," řekl Mock.

 

Měření emisí RDE


◼ Metoda měření RDE předpokládá testovací jízdu v rozmezí 90 a 120 minut, z toho po třetinách ve městě, v obci a na dálnici.

◼ Výhodou je méně standardizované prostředí, které by výrobce mohlo motivovat k seřizování motoru na danou metodiku.

◼ Problém RDE je různorodost počasí a provozu. Zvýšit emise může i mokrá vozovka.

 

Skutečné emise dieselových vozů v rámci Euro 5 překročily povolený limit 180 mg/km více než čtyřikrát. V normě Euro 6, kde je u dieselových aut povolený limit 80 mg/km, byla podle ICCT průměrná emise větší 4,5krát. Velké rozdíly v naměřených hodnotách jsou hlavně mezi vozy testovanými v normě Euro 6. Zatímco zhruba 10 procent vozů vyhlášku Euro 6 splnilo, některé ji překročily i dvanáctkrát.

Největší emise oxidu dusíku podle testů vypouštěly modely značky Renault-Nissan a Opel. Vůbec nejhůře dopadly Opel Insignia a Nissan Qashqai. Nejlépe si naopak vedly vozy BMW. Škodovky byly průměrné. Dobrý výsledek v porovnání s ostatními zaznamenala Škoda Superb v kategorii Euro 6, když její skutečné emise byly "pouze" 1,44 krát vyšší, než je povolená norma.

Všechna měření byla provedena za reálných podmínek a často vycházela z takzvané metodiky RDE, která se od letošního roku bude postupně prosazovat jako testovací norma. Většina měření byla uskutečněna pomocí mobilního měřicího zařízení PEMS, které se umísťuje do nákladového prostoru testovaného auta.

Další část testu se věnovala emisím oxidu uhličitého. Oproti číslům, která oficiálně prezentují automobilky, byly emise CO? u aut vyrobených mezi lety 2011 až 2015 ve skutečnosti o 30 procent vyšší. U novějších aut je rozdíl dokonce až 40 procent.

Zdroj: ihned.cz

5.9.2017